יעוץ עסקי

מתי נדרש יעוץ עסקי?

בעסק חדש רצוי לקבל יעוץ עסקי בשלב מוקדם ככל האפשר. יעוץ עסקי ממוקד עשוי לחסוך כסף רב שמושקע ככל שמתקדמים בתהליך ההקמה. בעסק קיים מומלץ להזמין פגישת יעוץ ברגע שמסתמנת בעיה באחד מתחומי הפעילות העסקית.

ATTITUDE

מהם תחומי הפעילות הנכללים ביעוץ העסקי?

שיווק: פיתוח עסקי, פילוח השוק, מיתוג, בידול, אסטרטגיה שיווקית, תמהיל השיווק, תכניות שיווק, קופירייטינג, כתיבה שיווקית וקריאטיב, ניהול נוכחות דיגיטלית, הקמה או שדרוג אתר, הפקת חומרי הפרסום.

מכירות: גיוס ובניית מערך מכירות והפעלתו מול השוק, מערך שירות לקוחות, יעדי מכירות, מבנה שכר ותגמול, CRM.

ארגון ומשאבי אנוש: מבנה ארגוני, תחומי אחריות, ממשקים, הגדרות תפקיד, תגמול עובדים ובכירים, מיון, אבחון, גיוס, הדרכה, הכשרה, הנעת עובדים, למידה ארגונית, פיתוח מנהלים.

תפעול: מדדי ביצוע, שיפור איכות, ניהול רזה, פיתוח והערכת ספקים, רכש, מכרזים, הפחתת עלויות, ניהול מלאי, שיפור ביצועים, מערכות מידע, ERP.

כספים: תזרים מזומנים, תמחיר, הערכות שווי, מדיניות מחירים, ניתוחי רווחיות, נקודת איזון, בדיקות כדאיות השקעה, התנהלות מול בנקים, גיוס, מבנה ועלויות אשראי, בניית תקציב, גיוס משקיעים.

מהם השלבים ביעוץ עסקי?

היעוץ העסקי מבוסס על 3 שלבים. השלב הראשון כולל את הצגת הבעיה הבסיסית על-ידי הלקוח והעברת מידע ראשוני ליועץ. לאחר שאנו מבצעים אבחון ראשוני, אנו בוחנים יחדיו את הגדרת הבעיה ומוודאים שלא קיימות בעיות נוספות הדורשות התייחסות. השלב השני כולל הצגת חלופות לפעולה ולבסוף, בשלב השלישי אנו ממליצים על דרך הפעולה המיטבית ומלווים את הארגון, לפי הצורך, ביישומה.

איזה יועץ היית רוצה שיהיה לצדך?

היועץ העסקי שתרצו לצדכם ברגע האמת הוא אדם שמעבר להכרת "תאוריות בית הספר" רכש גם ניסיון עסקי וניהולי, עמד במקום בו אתם עומדים, יודע עם מה אתם מתמודדים והתמודד בעצמו עם הדילמות הללו, מבין את ההשלכות של ההמלצות שלו ומסוגל "להכניס את עצמו לנעליים שלכם" כאשר הוא מייעץ לכם.

כיזם המתמודד בפעם ראשונה עם המורכבות של הקמת מיזם הייטק יצרני הנמצא בשלב המעבר מפיתוח לייצור, והכרוך בלוגיסטיקה ובצורך בתכנון אסטרטגיה ארגונית מוקפדת, היה לי חשוב לבחור ביועץ ניהולי שחווה זאת בעצמו. לשמחתי בחרתי ברובי אשר תורם לי רבות מניסיונו בשטח והבנה בלתי אמצעית איך הדברים עובדים בפועל.

שחר גפני מנכ"ל ומייסד Modix3d מדפסות תלת מימד

אל האימון העסקי עם רובי, הגעתי כשאני בשלבים ראשוניים של הקמת עסק חדש באוקספורד אנגליה. רובי ליווה אותי באמצעות פגישה שבועית, בסקייפ, בתהליך בניית העסק והיה שותף בגיבוש היעדים ועיצוב קו השירותים של החברה. הוא סייע לי בגיבוש האסטרטגיה השיווקית, ידע לתת את הדגשים הנכונים ובחן את הדברים מנקודת מבט יצירתית ומקורית. במהלך האימון רובי עזר לי להשתחרר מפחדים וחששות שעיכבו אותי, סייע לי בבניית בסיס יציב לעסק ונתן לי כלים להמשך דרך עצמאית

סמדר יניב מנכ"ל ,Chocolatime, אנגליה

כשפגשתי את רובי, היה לי ברור שהוא הגורם שיכול לעזור לנו וכבר מהפגישה הראשונה הוא עזר לי לייצר כלים ניהוליים שסייעו לי להתנהל נכון יותר מול לקוחותינו. התהליך שעברנו עם רובי החדיר רוח חדשה ורעננה לחברה, עודד אותנו לבחון אפיקי חשיבה ופעולה חדשים, הניע אותנו קדימה, אפשר לנו להרחיב את שירותינו ותרם באופן משמעותי להגדלת המכירות ולפיתוח התשתית התומכת בכך. אני ממליצה בחום על רובי כיועץ ומלווה עסקי.

איילת מוכתר מנכ"לית משותפת ובעלים, בטאנט

כאשר "אריזים מעוז חיים" החליטה להקים מפעל, היא בחרה ברובי שיוביל וינהל את הפרויקט. הפרויקט כלל איתור נכס בשטח של 2000 מ"ר, שיפוצו והכשרתו מן היסוד, בחירת טכנולוגיות לשימוש המפעל, ניהול מו"מ ורכש בהיקף של עשרות מליוני ש"ח, גיוס מקורות אשראי למימון הפרויקט והקמת המפעל תוך גיוס הצוות המקצועי לניהולו. אני יכול לומר בביטחון שללא דחיפתו והובלתו של רובי המפעל לא היה קם. בכל השנים שעבדנו יחד, התרשמתי ממקצועיותו הרבה של רובי וממנהיגותו

אלכס סולץ מרכז משק ומנהל כלכלי קיבוץ מעוז חיים

כריכיית קורדובה הינו מפעל ייצור המעסיק כ-100 עובדים. באחת מתחנות הייצור הייתה בעיית איכות שגרמה לעיכובים בתהליך, לפחתים ולאיחור באספקה ללקוחות. רובי זיהה את הבעיה, ניתח את המקורות והסיבות לה ועזר לנו לבנות נהלי עבודה ושיטות לבקרת איכות, אשר שיפרו את ניהול המלאי שלנו מתהליך הרכש דרך קליטת חומר הגלם ואחסונו עד העברתו לרצפת הייצור. בנוסף בנה רובי מערך הדרכה והכשיר את עובדי התחנה בנוהלי העבודה החדשים. כתוצאה מכך הפחתנו באופן משמעותי את שיעורי הפחת, קיצרנו זמני האספקה, התייעלנו ברכש חומרי הגלם, הקטנו את מספר העצירות בקו הייצור ובשורה התחתונה – הגדלנו את הרווחיות ואת רמת שביעות רצון הלקוחות

גבי דואר מנכ"ל ובעלים, כריכיית קורדובה

כחלק מתהליך האפיון של המערכת, רובי הצביע על הצורך בשינוי המבנה הארגוני, חלוקת תפקידים, זרימת המידע והעבודה בארגון וליווה אותנו לכל אורך התהליך, כך שבסופו ביצענו את שתי המשימות – השינוי הארגוני והטמעת המערכת תוך עמידה ביעדי התקציב, הזמן והתפוקות שהגדרנו

רפאל אסייג מנכ"ל ובעלים, אלדן מיתוג